Pomoc (FAQ)

Zmiany w ofercie Tuba.FM

  • Z uwagi na istotne zmiany warunków biznesowych, związanych z licencjonowaniem muzyki w internecie, niezbędne było znaczne ograniczenie oferty muzycznej i funkcjonalnej Tuby. Wskutek tego, od czerwca 2021 r. na stronie oraz w aplikacjach Tuba.FM nie są już dłużej dostępne "stacje artystów", "stacje użytkowników" oraz większość "stacji gatunkowych". Wraz ze zmianami w ofercie muzycznej, przestały też działać niektóre funkcje personalizacji serwisu dla użytkowników, związane m.in. z logowaniem do konta i zarządzaniem zawartością profilu użytkownika. W razie dodatkowych pytań dotyczących zmian w ofercie Tuby, uprzejmie prosimy o kontakt emailowy.

Słuchanie muzyki w Tuba.FM

  • Jeżeli nie możesz uruchomić żadnej stacji lub nie słyszysz odtwarzanego dźwięku, prawdopodobnie jest to związane z ustawieniami twojego komputera, przeglądarki internetowej lub sieci lokalnej.

    Aby wykluczyć najczęstsze przyczyny błędów, zalecamy następujące kroki:
    • zaktualizuj swoją przeglądarkę do najnowszej dostępnej wersji,
    • sprawdź działanie serwisu w innej przeglądarce - np. Chrome lub Firefox,
    • wyłącz wszystkie dodatki i wtyczki blokujące reklamy w przeglądarce - np. AdBlock lub podobne,
    • wyczyść pamięć podręczną przeglądarki, usuwając wszystkie pliki tymczasowe oraz pliki cookies (uwaga: operacja może usunąć twoje hasła oraz historię przeglądania)
    • sprawdź ustawienia dźwięku na swoim komputerze i upewnij się, czy dźwięk nie jest wyciszony,
    • sprawdź, czy administrator twojego komputera lub sieci lokalnej nie zablokował działania streamingu audio.

    Jeżeli masz problem z odtwarzaniem muzyki na stronie Tuby na swoim telefonie lub tablecie, zainstaluj aplikację mobilną Tuby.
  • Żeby wyłączyć dodatek blokujący reklamy, kliknij w ikonę dodatku w przeglądarce i wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie", „Wyłącz blokowanie” lub "Wyłącz blokowanie tylko na tej stronie". Dodatkowe ustawienia dodatków można znaleźć też w menu przeglądarki, w pozycji Narzędzia > Dodatki (Firefox) lub Menu > Rozszerzenia (Chrome).
  • Tak. Jeżeli prowadzisz firmę i odtwarzasz muzykę publicznie, musisz zawrzeć umowy z odpowiednimi organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi — takim jak ZAIKS i ZPAV — i regularnie odprowadzać składki. Z punktu widzenia prawa nie ma znaczenia, za pomocą jakiego urządzenia lub medium odtwarzasz muzykę.

Aplikacje mobilne i telewizyjne Tuby

  • Żeby słuchać muzyki z Tuby na smartfonie lub tablecie, ściągnij aplikację mobilną „Tuba.FM” ze sklepu z aplikacjami na Twoim telefonie. Możesz też wejść z telefonu na stronę Tuby, a następnie kliknąć przycisk „Pobierz aplikację Tuba.FM”.

    Aplikacja mobilna Tuba.FM dostępna jest m.in. na systemach Android, iOS oraz Windows 10. Dodatkowe informacje o aplikacjach Tuby znajdziesz na tej stronie.
  • Żeby słuchać muzyki z Tuby na swoim urządzeniu z funkcją Smart TV, należy wyszukać aplikację Tuba.FM w sklepie z aplikacjami, a następnie ją zainstalować na swoim telewizorze lub dekoderze.

    Aktualne informacje o dostępności aplikacji Tuby na poszczególnych modelach telewizorów posiada producent danego urządzenia.

Pozostałe pytania

  • Od czerwca 2021 r. serwis internetowy Tuba.FM nie udostępnia już użytkownikom możliwości zakładania nowych kont oraz logowania. Możliwość zalogowania się do konta lub rejestracji nowego konta, dostępna nadal w niektórych aplikacjach Tuby, również zostanie z czasem całkowicie wycofana.
  • Jeżeli logujesz się kontem założonym w serwisie Tuba.FM lub Gazeta.pl, możesz edytować lub usunąć swoje konto na stronie konto.gazeta.pl. Jeżeli chcesz usunąć swój profil użytkownika Tuby bez usuwania konta Gazeta.pl, napisz do nas na .

    Jeżeli logujesz się za pomocą konta Facebook lub Google, wyszukaj i usuń aplikację Tuba.FM z ustawień swojego konta w serwisie Facebook lub Google.
  • UWAGA: W listopadzie 2018 roku Dostęp Premium został wycofany z oferty serwisu Tuba.FM. Usługa ta oferowana w formie subskrypcji w aplikacjach mobilnych Tuby również zostanie stopniowo całkowicie wycofana.

    Osoby które nabyły Dostęp Premium przed jego usunięciem z oferty, mogą nadal z niego korzystać – aż do całkowitego wygaśnięcia posiadanego pakietu.

    Dostęp Premium to usługa płatna, która umożliwiała słuchanie stacji radiowych na stronie Tuba.FM bez dodatkowych reklam audio i wideo, emitowanych w trakcie odtwarzania muzyki oraz przed jej rozpoczęciem.
  • Jeśli nie znalazłeś/aś tutaj odpowiedzi na swoje pytanie, wyślij do nas wiadomość na adres . Opisz możliwie szczegółowo swój problem, a my postaramy się pomóc.